Pannie Kianzad- Inför Vision 5

Publicerad 2012-11-27 19:46:00 i Allmänt,

Nu på lördag går Vision 5 av stapeln i Fryshuset i Stockholm.För första gången går en tjejmatch i proffsionell MMA under Vision. Britten Cheryl Flynn gör debut inom proffsMMA och möter Sveriges nya tjejproffs i MMA som i vår gjorde debut i Tallinn mot Helin Paara och vann, Pannie Kianzad. FigaliaMMA tog kontakt med Pannie Kianzad och bad om ett par frågor. Till svar fick jag en oerhört snäll och trevlig Pannie som gladeligen ställde upp på att bli intervjuad!  

 

Hur känns det att få köra på vision? Det är ju första gången en tjejmatch går på Vision FC.

-Det är alltid kul att få va med i stora evenemang och inte minst vara den första på Vision. Jag och Cheryl kommer göra en grym debut match för damklassen.

Hur har du förberet dig inför matchen på lördag mot Cheryl Flynn?

-Inför denna matchen gjorde jag en del förändringar. Mer fys träning, explosiva övningar, fettförbrännings träning för att komma ner till viktklassen.
Sparringen har blivit grisigare mot buren, no mercy från mina sparring partners. utvecklat min stil till lite elakare, lite bättre!
Studerat min motståndare, stillastående men bra dynga i nävarna. Passar mig bara fint.

Hur ser en vanlig dag ut för dig?

-Jag är vaken 05.45 varje morgon, förbereder mig för löpning eller 1 h promenad eventuellt stående träning några veckor innan match, med en kopp kaffe. Hoppar in i duschen, lägger på mitt ansikte, trycker i mig 3 ägg, lök och keso och lite mer kaffe. Kutar som vanligt till bussen, sitter i skolan från 8.30 - 14-15.00
Sen drar jag mig hemåt för att plugga, laga mat, liten powernap tills det är dags för träning på kvällen igen. Där varierar det från mma/thai/sw
Inför Vision har jag även fystränat efter kvällspasset och ibland under lunchen.

När visste du att du ville satsa på MMA?

-Om jag säger såhär: Jag och mman bestämde oss för att satsa på varandra efter SM guldet 2010. Jag kände mig redo att gå över till proffs efter att ha avklarat shootfightingen.

Till sist, vem anser du är den bästa MMAfightern?

-Bästa MMA fightern? Jag är ett Diaz fan! Kan inte välja vilken av dem. De är ju för gooa båda två.

 

 

Figalia MMA håller tummarna och önskar Pannie lycka till på lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Contact me at: [email protected] figalia is an swedish MMA-blog! I try to update with news everyday!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela