Den lilla världen- MMA

Publicerad 2012-11-30 15:20:00 i Allmänt,

Var med om en riktigt rolig händelse igår. Jag stod på centralstationen i Stockholm och väntade på mitt "något" försenade tåg. Precis som alla andra år så SNÖAR det faktiskt i Sverige på vintern... Vilket ett visst bolag tydligen inte tycks ha förstått trots att de haft monopol på marknaden i dryga 125 år. Jaja denna gång skedde ingen skada, jag hade inga tider att passa  OCH jag träffade männsikan hela det här inlägget egentligen var ämnat att handla om.
 
Medans jag snabbt blickar över stationshuset efter sittplats (som vanligt hopplöst) så lägger jag snabbt märke till en kille som står och ser förvirrad ut. På ren intution går jag fram till killen, och frågar: you need any help?
Killen skiner glatt upp, berättar att han bor i 'Nordirland och nyligen kommit till Stockholm och att han på Lördag ska se på 'Vision'. Han frågar efter vägen till hotellet han ska bo på och efter en snabb kartvisning börjar han förklara för mig om sporten MMA och hur peppad han var på att få se "Sitenkov kick some swede as'. Jag låter honom hållas men avbryter kort efter med ett: 'Dude, you know the history of Sweden? Then you know about the wikings?' Killen nickar fundersamt medans jag fortsätter: 'Great, then you know that Häggström will kick Sitenkovs as! Sorry...' Killen tittar stumt på mig innan han kort därefter bryter ihop i ett asgarv och svarar mig: 'Oh... I feel really stupid now...'
 
vi skrattade ett tag åt händelsen, snackade förväntningar inför Vision och hälsade varandra en trevlig helg och lycka till i livet. Snacka om att MMA-världen är liten! 
 
Vad har du för förväntningar inför Vision? 

Själv peppar jag upp med att fortsätta hålla figalia igång med dagliga uppdateringar och självklart kommer jag uppdatera rond för rond i morgon! Så ni glömmer väll inte att checka in bloggen?
 
Nästa vecka går dessutom Alexander Gustavsson sin UFC-match mot Mauricio Shogun Rua!
Det får ni inte missa!!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Alain Poh

Publicerad 2012-12-01 03:01:50

Klockrent

Svar: yes underbar upplevelse! Hoppas på många fler sådana!
Emelie Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Contact me at: [email protected] figalia is an swedish MMA-blog! I try to update with news everyday!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela